مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 10:202023-07-09پزشكي

این نشانه ها را دیدید به وبا شک کنید 


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اسهال حاد آبکی و ناگهانی، عطش فراوان، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، احساس پُری و غرغر شکم، - ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اسهال حاد آبکی و ناگهانی، عطش فراوان، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، احساس پُری و غرغر شکم، گرفتگی عضلات ساق پا و فقدان دل درد و دل پیچه، از نشانه های ابتلا به بیماری وباست.

  مجید شایسته در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری های قابل انتقال از آب وغذا، بیماری هایی هستند که از خوردن غذا و یا نوشیدنی های آلوده ناشی می شوند.

وی افزود: افزایش مسافرت ها، افزایش مصرف غذا در بیرون از منزل، استفاده از غذاهای آماده طبخ منجر به افزایش شیوع این بیماری ها می شود که البته با رعایت نکاتی می توان از بروز چنین بیماری هایی جلوگیری کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بیماری وبا که یکی از بیماری های منتقله از آب وغذاست هنوز به عنوان یک تهدید برای سلامت عمومی با مرگ و میر سالانه 2 میلیون نفر در دنیا محسوب می شود؛ در حالی که با درمان صحیح و مناسب، میزان کشندگی این بیماری می تواند حتی به کمتر از یک درصد کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این نشانه ها را دیدید به وبا شک کنید 

این نشانه ها را دیدید به وبا شک کنید